Πέμπτη, 3 Μαΐου 2012

Πρακτικά 2ης συνάντησης, Τρίτη 24/4/2012


GROUP: Up Greek Logistics

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ, ΤΡΙΤΗ 24/4/2012

Ημερομηνία συνάντησης:           Τρίτη, 24 Απριλίου 2012

Φιλοξενία:                                       Toyota Material Handling Greece

                                                            Σπύρος Ολύμπιος Managing Director

Θέμα:                                                 2η συνάντηση group

Συντάκτης:                                         Άρης Αλτιπαρμάκης

Συμμετοχές:                                      Arnoud Oor, Άγγελος Βλασσόπουλος, Αναστάσης Χαριτωνίδης, Άρης Αλτιπαρμάκης, Γιάννης Κονετάς, Γιούλα Χριστοδουλοπούλου, Δημήτρης Φιλίππου, Διονυσία Μαρκοπούλου, Ελευθερία Θεσσαλονικεύς, Έρικα Νταβού, Θάνος Καλκούνος, Μπάμπης Σιφνιώτης, Νικόλαος Χαριτωνίδης, Νικολέτα Καραϊσκου, Νίκος Μαρκογιαννάκης, Πέτρος Κανελλόπουλος, Σπύρος Ολύμπιος, Στάθης Κιούσης, Στέφανος Χαριτωνίδης, Φίλιππος Σαλίμπας, Φραγκίσκος Σμυρνιός.

Συζήτηση:           Στη δεύτερη συνάντηση της ομάδας άνοιξε τη συζήτηση ο οικοδεσπότης Σπύρος Ολύμπιος καλωσορίζοντας τους συμμετέχοντες.

Κατ’ αρχήν αναπτύχτηκε έντονος προβληματισμός για κινητοποίηση της κρατικής υποστήριξης στην ανάπτυξη υποδομών και σταθερού, ευνοϊκού οικονομικού  περιβάλλοντος που παρέχουν δυνατότητες ανάπτυξης των Logistics στην χώρα μας. Τελικά όμως η συζήτηση μεταξύ των συμμετεχόντων επικεντρώθηκε στην ιδιωτική πρωτοβουλία και πως αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μοχλός πίεσης στο κράτος και πως μπορεί να δημιουργήσει/καινοτομήσει εκεί που η κρατική πολιτική αφήνει κενά. 

Παρουσιάστηκε η ιδιωτική πρωτοβουλία Up Greek Tourism και προβλήθηκε το βίντεο που δημιουργήθηκε για την προσπάθεια αυτή.  Ένας εκ των δημιουργών της κίνησης αυτής, Oνικ Μπαλατζιάν, είναι ενήμερος της κίνησής μας και αναμένουμε τη θετική του συνεισφορά.

Μια ενδιαφερουσα προσέγγιση έγινε και με τον Έλληνα Επίτροπο στην Ευρωπαική Ένωση Γιώργο Κουμουτσακο ο οποίος έχει ασχοληθεί με το project σιδηροδρομικής σύνδεσης της Δρέσδης με την Ελλάδα και αναμένουμε μετά τις εκλογές εξέλιξη στο θέμα.

Στη συνέχεια και στο τέλος της συνάντησης παρουσιάστηκαν βίντεο με τον Πήτερ Οικονομίδη υποστηρίζοντας ότι αντίστοιχα με την Ελλάδα που οφείλει να κάνει re branding, έτσι και τα Logistics στην Ελλάδα πρέπει να κάνουν το δικό τους branding διότι ευτυχώς ή δυστυχώς δεν υφίσταται καν marketing στον τομεα μας.

Μία καλή ευκαιρία για να προσπαθήσουμε να κάνουμε το branding των ελληνικών logistics στο εξωτερικό θα είναι να συμμετάσχουμε ως κίνηση τον Οκτώβριο στο Eurolog στο Βερολίνο με ομιλια και και περίπτερο. Έχουμε κάνει αίτηση και αναμένουμε την έγκριση από το ELA. Ο κύριος Κονετάς θα μας ενημερώσει σχετικά μετά το διοικητικό συμβούλιο του ΕLΑ.

Για τη συμμετοχή μας θα απαιτηθεί να παρουσιάσουμε τα best practices των Greek Logistics (ένα από αυτά θα μπορούσε να είναι η επένδυση της COSCO στον Πειραιά, τα  logistics των εξαγωγικών δραστηριοτήτων κλπ). Η προετοιμασία της παρουσίας μας θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα καθώς για μία τόσο σημαντική κίνηση απαιτείται χρόνος και αφοσίωση όλων μας ώστε η παρουσία μας να δικαιολογεί και το στόχο που έχουμε θέσει ως ομάδα.

Δόθηκε η ευκαιρία όλοι οι συμμετέχοντες, ο καθένας ξεχωριστά, να εκφράσουν και να διατυπώσουν τις απόψεις τους.

Η συζήτηση κατέληξε σε τρία βασικά σημεία:

Α) αλλαγή του ονόματος του group σε “Up Greek Logistics” το οποίο θα συμβάλλει στο branding που θέλουμε να δημιουργήσουμε,

Β) δημιουργία αντίστοιχου white paper Ολλανδίας για τα Logistics στην Ελλάδα (με team leader τη Διονυσία Μαρκοπούλου),

Γ) καταγραφή και ανάλυση των Greek Logistics best practices (με team leader τον Πέτρο Κανελλόπουλο που έχει εμπειρία από την συμμετοχή του στο Best Log - ΕLA).

Ο στόχος της ομάδας παραμένει η ανάπτυξη και προώθηση του ελληνικού προϊόντος Logistics με την ιδιωτική πρωτοβουλία και την εργασία όλων μας στον κοινό σκοπό και αρωγούς θα δεχτούμε όσους αποδέχονται τους επιδιωκόμενους σκοπούς και στόχους μας.

Ο τρόπος επίτευξης του θα είναι η έντονη κινητοποίησή μας μέσω της δημιουργίας brand και της προώθησής του στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Τέλος δόθηκε νέο ραντεβού για την τρίτη μας συνάντηση την Τρίτη 29 Μαίου, το οποίο θα πραγματοποιηθεί, κατόπιν πρόσκλησης των δύο νέων μελών του group κκ Καραίσκου και Θεσσαλονικεύς, στα κεντρικά γραφεία της Randstad, στην Αθήνα στον Πύργο Αθηνών , Κτίριο Α, Μεσογείων 2-4. (κα. Καραίσκου, τηλ. Επικοινωνίας +30 210 6770523, nkaraiskou@randstad.gr).

Πρακτικά 1ης Συνάντησης, Τρίτη 13/3/2012


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ “LOGISTICS, ΤΡΙΤΗ ΚΑΙ 13/3”

Ημερομηνία συνάντησης:           Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012

Φιλοξενία                                      Toyota Material Handling Greece

                                                            Σπύρος Ολύμπιος Managing Director

Θέμα                                                Logistics, Τρίτη και 13

Συντάκτης:                                         Άρης Αλτιπαρμάκης

Συμμετοχές:                                      Arnoud Oor, Άγγελος Βλασσόπουλος, Αναστάσης Χαριτωνίδης, Αντώνης Σταικόγλου, Άρης Αλτιπαρμάκης, Βαγγέλης Θεοχάρης, Βλάσης Γιαννάκενας, Γιάννης Κονετάς, Γιωργία Αντωνιάδη, Γιώργος Μπαρμπαγιάννης, Δημήτρης Μουδαράς, Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος, Διονυσία Μαρκοπούλου, Ειρήνη Γκιάλα, Ελένη Μπίτσιου, Έρικα Ντάβου, Θάνος Καλκούνος, Ιπποκράτης Ψαρράς, Κώστας Χανιώτης, Νεκτάριος Κανακαράκης, Νικόλαος Χαριτωνίδης, Νίκος Χαλικάς, Παναγιώτης Βλαχογιώργης, Παναγιώτης Μαριόλης, Πέτρος Κανελλόπουλος, Σπύρος Ολύμπιος, Στέφανος Χαριτωνίδης, Τάσος Δαρδαμάνης, Φίλιππος Σαλίμπας.

Συζήτηση:           Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης ήταν η πρώτη συνάντηση επαγγελματιών του χώρου μας που πραγματοποιήθηκε χωρίς τη μεσολάβηση σωματείων, συλλόγων, εταιριών και θεσμοθετημένης δράσης.

Σκοπός της συνάντησης ήταν να προβληματιστούμε μέσω διαλογικής και ανοικτής συζήτησης, χωρίς συγκεκριμένη θεματολογία και χωρίς πρωτόκολλο και ομιλητές.

Η συμμετοχή των φίλων και συναδέλφων ήταν αρκετά μεγάλη ώστε να μας «υποχρεώσει» να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για συνένωση όλων των δυνάμεων που θέλουν να ασχοληθούν με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και να προσφέρουν μέσω συλλογικής δράσης το χρόνο και την ενέργειά τους στην προσπάθεια αναζήτησης διεξόδων και λύσεων.

Η εξέλιξη της συζήτησης οδήγησε σε αναγνώριση των θεμάτων που αντιμετωπίζουμε και σε προτάσεις ανάπτυξης δράσεων. 

Οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες πήραν το λόγο, κατέθεσαν τους προβληματισμούς και τις απόψεις τους και τοποθετήθηκαν επάνω στις προτάσεις που προέκυψαν από τη συζήτηση.

Πρώτος ο Σπύρος Ολύμπιος καλωσόρισε τους Logisticians που παρευρέθησαν στη συγκέντρωση, δίνοντας το στίγμα και το σκοπό της. 

Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο Νεκτάριος Κανακαράκης ο οποίος και ανέφερε τις εξαγωγές και τον σημαντικό ρόλο που παίζουν στην ανάπτυξη τονίζοντας ότι η συνδεσιμότητα των σιδηροδρομικών γραμμών με άλλες χώρες και οι υποδομές εν γένει δεν είναι ανεπτυγμένες.  Κλείνοντας τόνισε ότι απαιτείται να πράξουμε άμεσα.

Ο Νίκος Χαριτωνίδης ανέφερε δημοσίευση του Javier Solana από τον Μάιου του 2011, “The Mediterranean Reborn” από την οποία λείπει οποιαδήποτε αναφορά στην Ελλάδα.  Η άποψη του ήταν ότι δεν πρέπει να στηριζόμαστε στους πολιτικούς, πρέπει άμεσα να υποστηρίξουμε το ξεχωριστό μας προιόν (Ελλάδα = είσοδος νοτίου Ευρώπης) και να δημιουργήσουμε ομάδα και κατάλογο αιτημάτων και να χτυπήσουμε πόρτες.

Η Ειρήνη Γκιάλα παίρνοντας το λόγο μίλησε για το Master Plan in Logistics και ενημέρωσε ότι παραδόθηκε το 2009 στο γραφείο του Πρωθυπουργού και σε 7 Υπουργεία και ότι έχει δημιουργηθεί μόνιμη επιτροπή στο Υπουργείο Υποδομών.  Έκλεισε λέγοντας ότι πρέπει να πάρουμε τα πράγματα στα χέρια μας.

Ο Σπύρος Ολύμπιος στη συνέχεια ανέφερε ότι γίνονται σημαντικές επενδύσεις ακόμα και σήμερα, όπως στην προβλήτα 3 στο λιμάνι του Πειραιά από την Cosco.  Τοποθετήθηκε επίσης αρνητικά για τη δημιουργία επιτροπής τονίζοντας ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα θέματά μας με τη δημιουργία Project.

Ο Τάκης Ψαρράς μίλησε για το λιμάνι και τη συνδιαχείρισή του από την Cosco και την Διακίνηση, αναφέροντας ότι όλες οι ναυτιλιακές πλέον έχουν επιστρέψει στον Πειραιά.  Απαιτείται εκσυγχρονισμός όμως και τον διαδικασιών (βλέπε εκτελωνισμό ηλεκτρονικά στην Ολλανδία και γραφειοκρατικά στην Ελλάδα).  Οι πυλώνες ανάπτυξης θεωρεί πως είναι ο Τουρισμός, η Ναυτιλία και τα Logistics.  Τέλος θεωρεί ότι κύριος φορέας του κλάδου μας πρέπει να είναι ο ΣΥΝΔΔΕ&L.  Σε ερώτηση του κου Ολύμπιου σχετικά με την ουσιαστική ανυπαρξία του τραίνου υποστήριξε ότι ανάπτυξη μπορεί να υπάρξει ακόμα και χωρίς αυτό.

Ο Γιάννης Κονετάς μίλησε για Logistics Cities που έχει επισκευθεί στην Κίνα και το Ντουμπάι καθώς και για την Ολλανδία και τη Γαλλία όπου η συντήρηση των υποδομών των Logistics Hubs και η εκπαίδευση των νέων επαγγελματιών χρηματοδοτείται από τις επιχειρήσεις και όχι από την πολιτεία.  Τόνισε ότι δεν πρέπει να περιμένουμε από τους πολιτικούς να δημιουργήσουν επιτροπές, δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα.  Θα πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με κοινά projects, να ενωθούν και οι επιχειρήσεις στα projects.  Δεν πρέπει να δημιουργήσουμε πολλά μέτωπα, οφείλουμε να ιεραρχήσουμε τα θέματα και αναλάβουμε δράση με ομάδες εργασίας.

Ο Νεκτάριος Κανακαράκης στη συνέχεια μίλησε για τις δραστηριότητες που έχει αναλάβει στην Κρήτη η Κρητική Εταιρία Logistics και συγκεκριμένα για τα projects με τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (αποθήκες λιμανιού, εκπαίδευση εργαζομένων, special projects ΟΛΗ).

Ο Σπύρος Ολύμπιος κατέθεσε την άποψή του σχετικά με τη σημαντικότητα της εκπαίδευσης και τα πολύ θετικά αποτελέσματα εξ αυτής υπενθυμίζοντας τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και την επιτυχία Zero Accidents των εμπλεκόμενων με όλο το κύκλωμα των Logistics.

Στη συνέχεια ο Arnoud Orr έλαβε το λόγο περιγράφοντας τη νοοτροπία των Ολλανδών και τον τρόπο που συνεργάζονται για το κοινό καλό.  Οι Έλληνες είναι διαφορετικοί και οι εταιρίες είναι πάντοτε ανταγωνιστικές και δεν συνεργάζονται.  Η Ελλάδα έχει πλεονεκτήματα αλλά δεν τα αξιοποιεί, οι Κινέζοι όμως τα γνωρίζουν και γι’ αυτό επενδύουν.  Έκλεισε λέγοντας ότι οι Έλληνες πρέπει να αλλάξουμε.

Ο Βαγγέλης Θεοχάρης μίλησε για τα Ευρωπαικά Προγράμματα και την αντιμετώπιση που έχουμε οι Έλληνες από τους Ευρωπαίους τώρα πια που έχουμε χάσει εντελώς την αξιοπιστία μας.

Η Διονυσία Μαρκοπούλου αναφέρθηκε στα διάφορα σωματεία που υπάρχουν αλλά τελικά σε αποτέλεσμα δεν καταλήγουμε.  Επίσης μίλησε για το πρόσφατο συνέδριο της Logistics Way.

Ο Βλάσης Γιαννάκενας τόνισε την ανεπάρκεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην Ελλάδα.

Ο Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος συμφώνησε ότι δεν πρέπει να ασχοληθούμε με αναζήτηση λύσης από τον ελληνικό δημόσιο.  Υποστήριξε ότι είμαστε εσωστρεφείς και ότι οι Logisticians που βρίσκονται στο ανώτατο management δεν είναι business oriented.  Έθεσε το θέμα ότι ακόμα και τα καλά projects που ολοκληρώνονται δε γίνονται γνωστά και ζήτησε τη δημιουργία site στο οποίο οι επαγγελματίες του χώρου να ενημερώνουν με τα projects που διεκπεραιώνουν και θεωρούν ότι θα πρέπει να λαμβάνουν δημοσιότητα.

Η Έρικα Ντάβου συμφώνησε ότι δεν υπάρχει ελπίδα για βοήθεια από το δημόσιο, οι ευρωπαίοι δεν μας εμπιστεύονται αλλά δεν υπάρχει εμπιστοσύνη και μεταξύ μας.  Υποστήριξε κλείνοντας πως πρέπει να ταράξουμε τα νερά.

Ο Νίκος Χαλικάς περιέργαψε την επαγγελματική κατάσταση του χώρου εντός των εταιριών ως μάχη χαρακωμάτων και δήλωσε απογοητευμένος από τα Logistics στην Ελλάδα καθώς οι αρμόδιοι φορείς είναι ανίκανοι να προσφέρουν κάτι θετικό.

Ο Κώστας Χανιώτης ανέφερε ότι τα τελευταία δέκα χρόνια κάνουμε βήματα προς τα πίσω παρόλο που έχουμε δυνατότητες αναξιοποίητες.  Πρέπει να γίνουμε επιθετικοί και να βγούμε προς τα έξω.

Ο Άρης Αλτιπαρμάκης μίλησε για τους Έλληνες που βγήκαν στο εξωτερικό μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες εκμεταλλευόμενοι το καλό όνομα που είχαμε μέχρι τότε δημιουργήσει.

Ο Φίλιππος Σαλίμπας ανέφερε ότι σε εταιρίες όπου το Logistics δεν είναι core business τότε οι Logistics Managers δεν είναι decision makers.  Τόνισε ότι το project μας χρειάζεται σκοπό, προτείνοντας αυτός να είναι το πως θα αυξηθεί η πίτα των Logistics.   Πρότεινε επίσης τη δημιουργία κοινής φωνής μέσω του συντονισμού των φορέων, των σωματείων και των εταιριών Logistics.

Ο Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος επανήλθε στο θέμα του site λέγοντας ότι θα απαιτηθεί χρηματοδότηση για τη δημιουργία ενός site που θα μπορεί να καλύπτει πιο ευρύ αντικείμενο από το προαναφερθέν (μελέτες, εταιρίες, συμβούλους κ.λπ.).

Ο Γιάννης Κονετάς διαφώνησε με την ιδέα του site δηλώνοντας ότι απαιτείται δημιουργία ομάδας εργασίας για άμεση κινητοποίηση των εταιριών με σκοπό τις επενδύσεις και την εκπαίδευση.

Ο Νίκος Χαριτωνίδης επανήλθε στη δημιουργία του εθνικού προιόντος.  Ζήτησε δέσμευση, χρονοδιάγραμμα και εθελοντές για την καταγραφή των ιδεών και την κατάθεσή τους σε υπουργεία.  Ζήτησε επίσης τη συμμετοχή της Ελληνικής Εταιρίας Logistics λόγω της κατάθεσης του Master Plan στην κυβέρνηση το 2009.

Ο Κώστας Χανιώτης μίλησε για Logistics Champions League.  Τόνισε ότι θα πρέπει να βρούμε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των εταιρίων μας και να πάμε στα υπουργεία ώστε να ζητήσουμε επενδυτικά προγράμματα.  Πρέπει να πείσουμε, όπως ανέφερε, την κοινωνία και τους πολιτικούς μας.

Ο Πέτρος Κανελόπουλος ζήτησε τη δημιουργία βάσης βέλτιστων πρακτικών.

Ο Σπύρος Ολύμπιος ζήτησε τη δημιουργία Task Force αναφέροντας ότι απαιτείται innovation και όχι να προχωρήσουμε με την πεπατημένη.  Κατέθεσε επίσης την ιδέα να φέρουμε ένα μεγάλο πραγματικά διεθνές συνέδριο στην Ελλάδα.

Ο Τάκης Ψαρράς επανήλθε με πρόταση δημιουργίας Πανελλαδικής Επιτροπής με μέλη από τα υπάρχοντα προεδρεία (αναφερόμενος μεταξύ των άλλων και στον ΣΕΒ).

Ο Γιάννης Κονετάς ζήτησε να επισημανθούν οι προτεραιότητες, να σχεδιαστεί το project  και να ευαισθητοποιηθούν και ενημερωθούν οι εταιρίες ώστε να το υποστηρίξουν. Επίσης να κληθούν  οι σύνδεσμοι και να γίνουν αρωγοί της προσπάθειάς μας. Ομάδα εργασίας να σχεδιάσει το project . Χρειάζεται  να γίνει μια υπέρβαση.

Στο σημείο αυτό ο Σπύρος Ολύμπιος μίλησε για το Marketing in Logistics και παρουσίασε το βίντεο “Love Logistics”.

Στη συνέχεια η συζήτηση κατέληξε στα παρακάτω αποτελέσματα:

·         Δημιουργία Ομάδας Εργασίας Task Force που θα δημιουργήσει τις προυποθέσεις με στόχο την  αύξηση του προιόντος Logistics στην Ελλάδα.  Για την ενδυνάμωση μιας τέτοιας κίνησης προτείνεται η συμμετοχή εταιριών που δραστηριοπουνται στο χώρο του supply chain και με τεχνικες lobbying να επεξεργαστούμε τους άξονες δράσεων.  Η συμμετοχή επαγγελματιών του χώρου όπως και junior logisticians θα συνδράμει στην επιτυχία του εγχειρήματος.

·         Δημιουργία forum ανταλλαγής απόψεων στο LinkedIn - Marketing in Logistics

·         Πραγματοποίηση επόμενης συνάντησης εντός μηνός